Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
I. A gyermek fejlődését befolyásoló biológiai tényezők (A biológiai meghatározottság kérdése ) | | 13-28. p. | | | |
A gyermek fejlődését befolyásoló biológiai tényezők (A biológiai meghatározottság kérdése ) | | 13-14. p. | | | |
Az emberi "természet" | | 14-15. p. | | | |
A gyermekkori betegségek | | 15-17. p. | | | |
A biológiai értelmezés következménye | | 17-18. p. | | | |
A biológiai nézetek helyes értékelése | | 19. p. | | | |
Az anya jelentősége | | 20-22. p. | | | |
Kölcsönhatások a csecsemő és az anya között | | 22-24. p. | | | |
A fejlődés és nevelés összefonódása | | 24-25. p. | | | |
Az első életévek jelentősége | | 25-28. p. | | | |
II. A személyiségfejlődésre ható korai környezeti befolyások | | 29-43. p. | | | |
A személyiségfejlődésre ható korai környezeti befolyások | | 29-30. p. | | | |
A lelki trauma kérdése | | 30-33. p. | | | |
A szülőktől való elszakadás traumája | | 33-35. p. | | | |
Az anyakapcsolat korai hatásai | | 35-37. p. | | | |
Más, korai emberi kapcsolatok | | 37-38. p. | | | |
A kapcsolat káros hatásainak következményei | | 38-40. p. | | | |
Bölcsődék, óvodák hatásai és a korai szoktatás | | 40-43. p. | | | |
III. A család szerepe a személyiség formálásában | | 44-64. p. | | | |
A család szerepe a személyiség formálásában | | 44-45. p. | | | |
Nehézségek, lemondások a kisbaba miatt | | 45-48. p. | | | |
Az anya problémái | | 49-51. p. | | | |
Felkészülés a kisgyermei nevelésére | | 51-52. p. | | | |
A beszéstanítás jelentősége | | 53-55. p. | | | |
Szülői modellhatások | | 55-56. p. | | | |
A fantázia szerepe | | 57-58. p. | | | |
Elégtelen modellhatások | | 58-60. p. | | | |
Szülők hiánya és a válás | | 60-62. p. | | | |
A "jó" családok problémái | | 63-64. p. | | | |
IV. A szocializáció a gyermekkorban (Az indirekt nevelési hatások kérdése ) | | 65-81. p. | | | |
A szocializáció a gyermekkorban (Az indirekt nevelési hatások kérdése ) | | 65-67. p. | | | |
A korai környezeti ingerek elmaradásának hatásai | | 67-68. p. | | | |
Ismét a beszédtanulásról | | 69. | | | |
Pszichoanalitikus és más fejlődési elméletek | | 69-71. p. | | | |
Azonosulás és szereptanulás | | 72-73. p. | | | |
Az azonosulás és a család | | 73-75. p. | | | |
A fantázia és a játék szerepe az azonosulásban | | 75-77. p. | | | |
Az én önszervező tevékenysége | | 77-78. p. | | | |
A serdülőkor | | 79-81. p. | | | |
V. Szociális szükségletek és szociális magatartáskészségek a gyermekkorban | | 82-101. p. | | | |
Szociális szükségletek és szociális magatartáskészségek a gyermekkorban | | 82-83. p. | | | |
Anya-gyermek kapcsolat | | 83-84. p. | | | |
Interakció, kommunikáció, beszéd | | 85-88. p. | | | |
Ismét a szereptanulásról és a játékról | | 88-89. p. | | | |
Gyermekkori társkapcsolatok | | 89-91. p. | | | |
Közösségi nevelés és viselkedéskorrekció | | 91-93. p. | | | |
Beilleszkedés az iskolában | | 93-95. p. | | | |
Kiscsoportok az iskolai közösségen belül | | 96. | | | |
Szülői viselkedés és az iskola | | 96-98. p. | | | |
Testi ügyesség | | 98-99. p. | | | |
A pszichoszexuális fejlődés | | 100-101. p. | | | |
VI. Egyéni különbségek a személyiség fejlődésében (Érési elmaradás, fejlődési rögzülés és regresszió ) | | 102-122. p. | | | |
Egyéni különbségek a személyiség fejlődésében (Érési elmaradás, fejlődési rögzülés és regresszió ) | | 102-103. p. | | | |
A biológiai érésre ható külső tényezők | | 103-105. p. | | | |
Az idegrendszer érése | | 106-107. p. | | | |
Szociális hatások | | 107-108. p. | | | |
Erikson elmélete | | 108-110. p. | | | |
A fejlődés megakadásának következményei | | 110-113. p. | | | |
Az indirekt nevelés kérdése | | 113-114. p. | | | |
Fejlődési különbségek gyermekcsoportokban | | 114-115. p. | | | |
Értelmi fejlettség - érzelmi lemaradás | | 115-118. p. | | | |
Agresszió | | 118-120. p. | | | |
Az érési különbségek pedagógiai kihatása | | 120-122. p. | | | |
VII. Életkori sajátosságok a nevelésben | | 123-145. p. | | | |
Életkori sajátosságok a nevelésben | | 123-125. p. | | | |
Motiválás a tanulásra | | 125-126. p. | | | |
A nevelés motivációs lehetőségei | | 126-127. p. | | | |
A tehetség kérdése | | 128-129. p. | | | |
A fejlődés eltérő üteme | | 129-131. p. | | | |
Az iskolai érettség | | 131-132. p. | | | |
A fejlődést elősegítő foglalkozások lehetőségei | | 132-133. p. | | | |
A társadalmi egyenlőtlegség pszichológiai hatásainak ellensúlyozása | | 133-135. p. | | | |
Jensen elmélete | | 135-136. p. | | | |
Az iskola hibái - a hátrányos helyzetű gyerekek szempontjából | | 136-137. p. | | | |
A kognitív folyamatok fejlődése (Piaget és kritikája ) | | 137-140. p. | | | |
A decentrálás és a családi nevelés | | 140-142. p. | | | |
A tanári személyiség hatása | | 142-145. p. | | | |
VIII. Nemverbális kommunikáció és nevelés | | 146-166. p. | | | |
Nemverbális kommunikáció és nevelés | | 146-148. p. | | | |
A nemverbális kommunikáció jelentősége | | 148-152. p. | | | |
A nemverbális kommunikáció formái és funkciói | | 152-154. p. | | | |
A nemverbális kommunikáció fejlődése és a metakommunikáció | | 154-157. p. | | | |
Az empátia és a kongruencia | | 157-159. p. | | | |
A nemverbális kommunikáció szerepe a gyermekkori személyiségproblémák segítő befolyásolásában | | 160-165. p. | | | |
A nemverbális kommunikáció az oktatásban | | 165-166. p. | | | |
IX. A beszéd és a nyelvi kommunikáció a nevelésben | | 167-186. p. | | | |
A beszéd és a nyelvi kommunikáció a nevelésben | | 167-168. p. | | | |
A nyelv és a megismerés | | 168-171. p. | | | |
A gondokodás és a nyelv | | 171-173. p. | | | |
A nyelv a viselkedés szabályozásában (Újra Bernsteinről ) | | 173-175. p. | | | |
Nyelvi nevelés | | 176-177. p. | | | |
A szemantika kérdése | | 178-179. p. | | | |
Az általános szemantika jelentősége | | 179-181. p. | | | |
Az irodalom és a nyelvtan tanításában rejlő fejlesztési lehetőségek | | 181-183. p. | | | |
Egyéb fejlesztési lehetőségek | | 183-186. p. | | | |
X. Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban; nevelési felhasználásuk | | 187-188. p. | | | |
Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban; nevelési felhasználásuk | | 187-188. p. | | | |
A kortárscsoportok | | 188-190. p. | | | |
A kortárscsoportok hatása a személyiségre | | 190-191. p. | | | |
A személyiség "önbemérése" a csoportban | | 192-194. p. | | | |
Az óvodáskori csoportok dinamikája | | 194-196. p. | | | |
Csoportok a nagyobb gyermekkorban. A csoport mint iskolai "ellenkultúra" | | 196-198. p. | | | |
Rangsor és bűnbak a gyermekcsoportokban | | 198-200. p. | | | |
A vonatkoztatási csoportok | | 200-203. p. | | | |
A pedagógus és a gyermekcsoport | | 203-205. p. | | | |
XI. A pedagógus és a tanuló kapcsolata (Nevelési és terápiás lehetőségek ) | | 206-225. p. | | | |
A pedagógus és a tanuló kapcsolata (Nevelési és terápiás lehetőségek ) | | 206-208. p. | | | |
A pedagógus és a tanuló provokatív viselkedése | | 208-210. p. | | | |
A lázadás "áttétele" és a pedagógus viszonyulása | | 210-212. p. | | | |
A konfliktusok megoldása | | 212-215. p. | | | |
Az empátiás megértés szerepe | | 215-218. p. | | | |
Kapcsolat a tanulóval és a család befolyásolása | | 219-221. p. | | | |
Ismeretek, módszerek - a pedagógus számára | | 221-225. p. | | | |
XII. Viselkedészavar, konfliktus, problémamegoldás az iskolában (A paradigmatikus nevelői viselkedés szerepe ) | | 226-242. p. | | | |
Viselkedészavar, konfliktu, problémamegodás az iskolában (A paradigmatikus nevelői viselkedés szerepe ) | | 226-227. p. | | | |
A konfliktusok fontossága a nevelés szempontjából | | 228-229. p. | | | |
A viselkedészavarok "funkciója" | | 229-231. p. | | | |
Problémás viselkedés az osztályban | | 232-234. p. | | | |
A mögöttes problémák | | 234-235. p. | | | |
Konfliktus és kockázat | | 235-237. p. | | | |
A kommunikáció fontossága | | 237-240. p. | | | |
A problematikus helyzetek | | 240-242. p. | | | |
XIII. A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége | | 243-259. p. | | | |
A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége | | 243-244. p. | | | |
Az új emberszemléletek | | 245-247. p. | | | |
Az új paradigma jelentősége a pedagógus szempontjából | | 247-249. p. | | | |
Ismét a kommunikáció fontosságáról | | 249-251. p. | | | |
A pedagógus személyiségének fejlesztése | | 252-253. p. | | | |
Az önfejlesztés egyszerű eszközei | | 253-259. p. | | | |
XIV. Az iskolapszichológiáról és az iskolapszichológus tevékenységről | | 260-287. p. | | | |
Az iskolapszichológus és az iskolapszichológus tevékenységről | | 260-262. p. | | | |
Igény a terápiás segítségre | | 263-266. p. | | | |
A pszichológus és az intézményes hatalom | | 266-271. p. | | | |
A pszichológus és a szervezeti szakember kényszerű vetélkedése | | 271-275. p. | | | |
A tennivalók és a megoldások - a szociálpszichológia lehetőségei | | 275-278. p. | | | |
A pszichológia behatolása "belülről" | | 279-282. p. | | | |
Szervezetfejlesztés az iskolában és a többi pedagógiai intézményben | | 282-287. p. | | | |
XV. A személyiségfejlődés távlatai (Nevelő és korrekciós hatások lehetőségei a serdülő- és felnőttkorban | | 288-307. p. | | | |
A személyiségfejlődés távlatai (Nevelő és korrekciós hatások lehetőségei a serdülő- és felnőttkorban ) | | 288-289. p. | | | |
A neurózis és más személyiségzavarok | | 289-295. p. | | | |
A fejlődés mint korunk társadalmi imperatívusza | | 295-297. p. | | | |
Az identitás problémája | | 297-303. p. | | | |
Fejlesztés és korrekció a nevelésben | | 303-307. p. | | | |